padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , , » Nasib Aku Berbeza

Nasib Aku Berbeza

/ October 9, 2010 /
Selamat Datang Ke padinno.com


How do I say goodbye to all the thing that I've said and have done,
How do I say goodbye to all the thing that have been messing my mind..

Some might say that I kill the revolution,
but we still have the lads to carry out the tradition


Sekarang ni dah masuk seminggu aku tinggal bersendirian. Banyak ruang masa untuk aku mengenal diri aku sendiri. Mencari sesuatu yang dah hilang. Mungkin ada, tapi terlalu jauh.


berubah
Apa yang dah berubah? Seharian aku memikirkan, merenung, mengimbas, tapi aku masih buntu mencari jawapan sebenar. Mungkin samar - samar. Perkara tu di sebutkan kawan baik aku masa di Universiti, dan mungkin betul juga apa yang di perkatakan sebab dia memang arif tindak tanduk perilaku aku waktu dulu.


Ya, aku setuju, aku dah semakin jauh dengan kawan - kawan Universiti dulu. Kawan - kawan yang sentiasa menyokong, memberi semangat dan sentiasa bersama aku. Ada yang kata, kalau dulu pantang ajak keluar bersosial, mesti aku yang siap no 1. Ada yang kata, kalau dulu ajak minum-tengok bola, aku jugak yang akan duduk paling depan.


boroi
Tapi sekarang, aku yang paling berat sekali memberi persetujuan. Yang paling akhir bersiap, dan mungkin menolak ajakan tu. Aku lebih gemar menghabiskan masa berjam - jam di hadapan komputer, berbanding keluar minum yang hanya mungkin kurang dari sejam.


Sebenarnya, aku malu dan segan dengan korang. Nasib aku berbeza. Dalam tempoh setahun bekerja, aku rasa aku yang masih jauh ketinggalan. Bukan masa sekarang je, dari dulu lagi pun aku sering je ketinggalan. Bayangkan, tatkala semua orang dah ada kenderaan (motor) sendiri, aku je yang masih menumpang. Dan dah memasuki tahun ketiga baru ada lesen motor dan memiliki motor sendiri.


Sekarang, dah setahun bekerjaya, masing - masing dah fokus, dan ada kedengaran berlumba - lumba membeli kereta.. ahhh.. tekanan!!! Aku ketinggalan lagi.. Aku masih belum punya apa - apa. Masih jauh. Pasal berubah tu, aku tak setuju. aku tak berubah apa - apa. Aku masih lagi Padin yang dulu, sama macam 2 - 3 tahun lalu.

gembira
Masih lagi minat bersukan. Masih lagi suka berkaraoke. Masih lagi suka berhibur di panggung wayang. Masih aktif bermain bowling. Masih belum jemu mengunjungi kopitiam. Masih berselera dengan makanan seafood, walaupun agak memilih. Dan yang pasti, masih gemar lagi bercerita perihal gadis cantik, ahaks!!!


Percayalah, susah aku nak lupakan kenangan tu.. Kenangan abadi. Aku tak mahu ikut istilah kawan datang dan pergi tu. Aku nak biar ia kekal. Tapi kalau siapa yang dah tak mahu berkawan tu, go ahead. Berambus. Jangan kau simpan satu pun kenangan tu... Sekian


Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap