padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Cuando Seas Mia

Cuando Seas Mia

/ October 24, 2010 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Cuando seas mia is best defined as "when you would be mine" and only when a man says it to a girl. Aku harap definisi yang di beri oleh Julio N Vogel tu tepat dan mengena dengan apa yang aku nak ceritakan di sini.


Satu masa dulu siaran televisyen tempatan rancak menayangkan telenovela - telenovela terbaik yang datangnya dari Latin, dan tak kurang juga negara serantau seperti Filipina dan Korea. Rangkaian televisyen perdana atau pesaingnya bergilir - gilir menayangkan cerita tersebut.


Setiap telenovela ni mempunyai tarikan tersendiri, antaranya memaparkan jalan cerita terbaik, isu yang di perbangkitkan dan tak kurang juga barisan pelakon yang umphhh ~ hahaha. Lepas je menamatkan zaman sekolah, aku banyak menghabiskan masa di rumah, jadi banyak masa aku luangkan untuk mengikuti telenovela terbaik ni.

cuando seas mia
Cuando Seas Mia (CSM) merupakan satu - satunya siri yang aku ikuti dari mula sampai lah ke akhirnya. Tapi ada jugak kadang - kadang miss, pasal cerita ni panjang, di siarkan jam 12.30 - 1.30 pada mulanya tapi bertukar waktu siaran 1.30 - 2.30. Dah masuk matrikulasi, susah la nak tengok, pasal kuliah jam 2 petang.. Sori le En. Shafiee kalau saya banyak kali lambat masuk kelas


CSM seperti telenovela lain menjadikan cinta sebagai persoalan utama, tapi di selang seli kan dengan cabaran dan ranjau dalam perniagaan kopi di Casablanca. Aku mengikuti jalan cerita ni sebab seronok juga dapat mengetahui serba sedikit macamana penghasilan biji kopi yang sedap dan bermutu tinggi. cewahh saja je nak ubah topik.


Secara ringkasnya, CSM mengisahkan percintaan gadis kampung, Teresa Suarez "Paloma" dan pewaris hasienda Casablanca, Diego Sanchez Serrano. Pertemuan yang tidak di rancang, namun bibit percintaan mula timbul antara 2 jiwa ini, sehinggalah mereka terpaksa berpisah.

silvia navarro
Silvia Navarro a.k.a Paloma

Banyak ranjau yang di lalui, semata - mata untuk bersama dengan orang yang di cintai. Sepupu Diego, Fabian Sanchez Serrano berhati busuk, dan ingin merampas harta Diego. Terjadi banyak konflik dalam persaudaraan ini. Lalu mereka memutuskan siapa yan peroleh anak lelaki yang paling awal, berhak mewarisi harta Casablanca.


Bermacam cara, bermacam strategi. Paloma hanya ada satu impian. Kembali bersama Diego. Usaha kerasnya, membuahkan hasil, kerana dia di terima bekerja sebagai orang kuat Fabian, dan ingin di kenali sebagai Elena Olivares. Rancangan hanya semata- mata ingin rapat dengan Diego.


Malang buat Fabian, isterinya Barbara tidak dapat memberikan zuriat kepada Fabian. Hasrat yang mula terpadam di nyalakan semula dengan kehadiran Marcia. Cinta tiga segi antara Fabian, Marcia dan isterinya Barbara benar - benar merumitkan keadaan.


Lain pula halnya dengan kisah Diego. Lantaran sifat tamak dan kelabu mata, Berenice memaksa Diego mengahwininya, dengan melakukan tipu muslihat supaya Diego terperangkap seterusnya mengahwininya. Akhirnya Diego tewas. Tapi, Diego tak cintakan Berenice, dan tidak pernah tidur bersamanya. akibat terlalu inginkan harta, Berenice tidur dengan lelaki lain semata - mata ingin mendapatkan anak lelaki buat keluarga Serrano.


Kalau nak ceritakan satu persatu memang panjang, so aku ringkaskan je, di episod akhir, memang happy ending la, haha.. Diego bahagia bersama Paloma, dan di akhir cerita tu, Diego menanyakan "bila aku boleh memilikimu, Paloma?" dan seraya Paloma berkata "Sekarang".. hee sweet gila ah ding dong..


Kalau nak mengetahui lebih lanjut, bolehlah korang cari sendiri sinopsis cerita ni ye. Aku nak cari CD penuh cerita ni, hahahaha... Kalau tak jumpa, mungkin korang boleh tengok cerita CSM yang lain, macam yang aku tunjuk kat bawah ni, hee.. Ok,adios.

cuando seas mia
Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap