padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Satu Matlamat

Satu Matlamat

/ October 31, 2010 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Cuti hujung minggu sememangnya di nanti, baik yang sudah bekeluarga mahupun yang masih bujang. Pelbagai aktiviti boleh di lakukan bersama, supaya perhubungan sesama rakan atau keluarga dapat di eratkan.


Kalau 2 minggu yang lepas, aku menghabiskan cuti di sekitar Kuala Lumpur, minggu kali ini aku menghabiskan cuti di sekitar Johor Bahru sahaja. Mencari sesuatu yang baru, mungkin.


Destinasi pilihan minggu ini ialah Danga City Mall, Johor Bahru. Aku menemani kawan aku untuk mencari aksesori komputer. Biasanya, kalau dah sampai tempat macam ni, memang tak lepaskan peluang untuk bermain bowling. Hehee biarpun tak berbakat dalam sukan ni, tapi OK lah selepas 10 balingan, aku mencatat 121 jatuhan pin ekekee..


Selepas tu, kami bergerak ke satu tempat yang agak menarik. Yup. Tempat memanah. Di sebabkan keinginan tinggi, tambahan pula belum pernah lagi bermain sukan ini, kami bersetuju untuk mengambil 36 anak panah dengan bayaran serendah RM 13. Di tawarkan dengan 60 anak panah dengan hanya RM 20, kami menolak kerana ini adalah percubaan pertama.

padin memanah
Memang agak kekok. Memegang busur seakan janggal. Tapi Alhamdulillah dalam 18 panahan tu, hanya 2 anak panah sahaja yang terkeluar dari bulatan sasaran. Kiranya, boleh tahan. Hehehe.. Cuma, takde satu pun yang memberi mata 10. Kebanyakan 8 dan 7. Biasalah, first time. Kalau tiap - tiap minggu aku berlatih, ada harapan jadi lebih baik tu.

loqman panah
Bercerita mengenai kehidupan, pastinya kita juga ada impian, matlamat atau sasaran yang perlu kita capai. Namun, kadangkala sedikit tersasar dari matlamat kita, dek timbulnya halangan. Jadi, jangan putus asa, teruslah berusaha sehingga kita betul - betul puas hati dan impian kita akan tercapai juga. Tak mustahil kan.


Apa yang penting, kita kena nekad dan berusaha bersungguh - sungguh sebelum kita berserah saja. Kalau tak tercapai juga matlamat tu, emm tukar jelah impian lain. Cuba selaraskan dengan kemampuan sendiri, supaya kelak tidak mengecewakan diri sendiri andai tidak tercapai. Sekian.

Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap