padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Semakin Hari Semakin Sayang

Semakin Hari Semakin Sayang

/ May 14, 2012 /
Aku pasti benar perkataan ini memang dah biasa. Semakin hari semakin sayang. Ada juga jadi sebaliknya, semakin hari semakin benci... tapi mungkin kisah terpencil je agaknya. Tak eloklah kalau kita tanam dan suburkan perasaan benci dalam hati. Perosak hati je.

Mungkin dalam sesetengah perkara atau benda, kita berasa sukar untuk menerima benda baru dalam hidup. Perkara atau benda ini boleh jadi hubungan sesama manusia, suasana kerja baru, atau apa sahaja lah yang anda fikirkan sesuai. Aku malas nak bagi contoh banyak - banyak, sengaja bagi anda peluang untuk berfikir, kalau tak mahu fikir tak payah susah susah kepala, baca je contoh yang ada, hahahh.. gurau aje.

Katalah hubungan sesama manusia. Biasa - biasa kalau peringkat pertama lelaki memikat perempuan, pasti agak sukar kan. (Melainkan 1 shoot je dah boleh dapat, tu jarang - jarang je berlaku). Tetapi rata - rata lah, aku bukan bagi fakta - ingat ye, si lelaki akan terus memikat dan bila satu tahap semakin hari semakin sayang, dah lupa dah perkara awal - awal dahulu.



Apa yang aku nak kongsikan pengalaman aku bab semakin hari semakin sayang ni, pastinya kereta kesayangan aku, hehee.. Masa awal aku beli dulu, aku terasa sangat macam aku pinjam kereta orang, sebabnya tuan lama satu tempat kerja dengan aku. Tapi, bila dah bawa tiap hari, melayan kerenahnya, memandu bekilo - kilometer bersendirian, lama - kelamaan memang aku dah rasa "Ini kereta, aku yang punya".

Baik. Perkara yang aku cuba nak sampaikan dalam entri ini ialah ada perkara yang mulanya susah kita nak terima, tapi kalau hari - hari kita menghadapnya, hidup dengannya, kita takkan anggap ia sebagai perkara yang asing, malah kita akan menerimanya dengan senang hati dan tak berlebih aku cakapkan, ia akan menjadi perkara yang kita sayang.

Agaknya macam tu lah kot....anda bagaimana?

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap