padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Petua Kekal Muda

Petua Kekal Muda

/ September 16, 2010 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Setiap orang ada perilaku dan kehendak sendiri, yang mana mungkin mampu di gapai atau tidak, bergantung kepada keadaan - keadaan yang membantu dalam mencapai sesuatu matlamat. Contoh termudah, setiap insan mengidamkan kehidupan yang sempurna, tapi bergantung juga kepada keadaan kewangan, kesihatan dan sebagainya.


Tidak dapat tidak, saban hari usia kita makin meningkat. Muka, yang dulunya tegang, licin dan halus kini dah jadi kendur, berkedut. Bilangan rerambut putih kian bertambah di kepala, gigi mula berkurangan, ah tu dah tua sangat tu..


Maksud mudah aku di perenggan kedua adalah makin hari umur kita makin meningkat. Lebih bermakna jika perwatakan kita seiring dengan umur kita. Tapi ada juga segelintir yang umur meningkat, tapi perwatakan masih di takuk lama. Golongan ini adalah golongan pengamal petua kekal muda!


Apa petua untuk kekal muda? Aku ada satu jawapan je. Sebab, aku dah amalkan petua ni lebih kurang 6 tahun, dan ternyata memang berhasil.


"Lakukan perkara yang sama seperti apa yang kamu lakukan di permulaan"


Raya kan setahun sekali, jadi manfaatkan sepenuhnya untuk terus kekal muda. Bagi aku, sambutan raya setiap tahun lebih kurang sama je, tu pasal aku tetap rasa umur aku masih 18 tahun lagi. Di sini, aku ceritakan serba sedikit aktiviti raya aku.


raya

Raya pertama dan kedua biasanya di isi dengan sanak saudara lah, kunjung mengunjung rumah saudara, menziarahi pusara. Hari berikutnya, mula lah beraya di rumah teman - teman sekolah rendah, menengah.. Dan yang pasti, kami akan memilih satu hari di mana pengisian penuh - beraya, main futsal dan berkaraoke.


Dah 6 tahun dah, sejak kami mulakan selepas SPM dulu, aktiviti tu tak pernah berubah, dan itu sebabnya aku rasa setiap tahun adalah sama, dan umur juga sentiasa sama. Steady 18 je hehe.. Tak salah rasanya untuk sentiasa berjiwa muda, tapi jangan sampai mempengaruhi minda kita juga turut muda.


Sentiasa berfikiran matang, bijak membuat penilaian dan tegas dalam membuat keputusan boleh membantu kita hidup lebih sempurna. Biar usia sudah bertambah, tapi kekalkan kemudaan kita, tak pasti ada ke tak frasa tu dalam Bahasa Malaysia, kalau takde, maaflah ya Cikgu Bahasa Malaysia..Sekian,


Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap