padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , , » Pertama

Pertama

/ July 10, 2011 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Ramai orang pastinya suka tentang frasa "pertama" ni dalam banyak perkara. Mungkin bagi sesetengah situasi, pertama ini mungkin bukan pilihan contohnya giliran untuk berkhatan hahaa..


Apa perkara pertama yang kita buat bila mendapat gaji pertama untuk bekerja kali pertama? [hahah tamak gila nak letak banyak kali perkataan pertama]. Kan? Sesetengah keadaan, pertama ni sangat penting untuk pelbagai tujuan samada tarikh, sejarah dan reputasi.


Bila kali pertama anda di lamar secara serius? Bila kali pertama anda belajar bermain piano atau pun bila kali pertama anda mengirimkan wang kepada mak ayah di kampung? Lihat, kadangkala perkara itu taklah penting mana cuma bila mengingatkan semua tu akan membuatkan ia sejarah yang baik tentang diri anda.


Kalau mahu di kira, memang banyak perkara pertama yang berlaku dalam diri kita. Pertama kali mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang, atau individu pertama yang berjaya mengelilingi dunia tanpa pakaian? [contoh]. :D


Juga, bila mendapat tempat pertama dalam peperiksaan, mendapat tempat pertama dalam sukan... atau pertama kali memandu Nissan Fairlady 350Z? Best kan? Hehee.. Serius, ni dah mula nak melalut ni haha, sekali sekala apa salahnya 2 kali - 2 kala, 3 kali - 3 kala..


Jadi apa yang berlaku pada aku minggu ini, yang sesuai untuk di jadikan cerita dalam "pertama", adalah aku sedang membuat pilihan terakhir untuk kereta pertama. Setelah di tolak, di tambah darab bahagi semua, aku fikir aku nak ambil kereta terpakai je sebagai kereta pertama. Mungkin Honda Civic EG 9 atau Civic EG 6.

honda civic eg 9
Sumber : www.honda-tech.com

Selain tu, minggu ini juga, aku berjaya menjaringkan gol pertama untuk Skuad IKMJB, setelah lama berehat selepas Sukan KKTM 3 bulan lalu. Perlawanan persahabatan tu berakhir dengan kemenangan 3 -1.


Tambah manis, hari Sabtu, aku dan 2 lagi staf berjaya merangkul Kejuaraan Pertama Piala Hjh Kamariah dalam pertandingan boling tertutup wargakerja IKMJB. Hahaha rekod ni akan terus diingat kot sebagai pemenang pertama piala ni :D


umm, panjang meleret dah cerita kali ni, aku rasa setakat ni jelah. Aku nak tanya, apa kisah "pertama" yang paling anda ingat dan suka sampai sekarang? Boleh kongsi - kongsi cerita kan?

Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap