padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Aroma Secawan Kopi

Aroma Secawan Kopi

/ November 24, 2010 /

Selamat Datang Ke padinno.com


Hujan. Tak banyak perkara yang dapat di buat bila hujan turun mencurah, tak mahu berhenti lagaknya. Tambah pula hidup keseorangan, maka pilihan yang terbaik, melelapkan mata je lah.


Malam masih panjang. Aku bancuh secawan kopi. Walaupun banyak kali buat, banyak kali bancuh, atau pergi kedai mana pun, takkan sama rasa bagi setiap cawan kopi yang diminum. Malam ni, termanis sangat lah pulak, tenggelam rasa kopinya.

kopi padinno
Tapi, walaupun rasa tu berbeza, aroma kopi tu akan tetap sama. Bau kopi adalah bau kopi. Aroma yang memang susah nak di lupakan. Aroma yang susah nak di explainkan. Keadaan terbaik bilamana keadaan sekeliling sejuk, berlawan dengan air kopi panas yang masih berasap. Perghhh...


Setiap tegukan tu mengeluarkan cerita atau kenangan lama yang mengasyikkan. Kalau etomyam kata, bau rumput selepas hujan adalah menyegarkan, bagi aku sehirup kopi amat mengasyikkan. Hahahaa.. Mudah je terasa terbuai - buai, melayang - layang dalam dunia indah waktu dulu.


Kata orang, waktu suka semuanya indah. Hehee. Tapi selalunya apa yang aku rasa bila dah takde tu la baru terasa indahnya. Tapi aku yakin, perkara ni memang dah jadi rutin. bukan rutin, lumrah la (malas nak backspace). Ada yang datang, dan akan ada yang pergi. Bila kita rasa memang yakin dah dapat, tapi akhirnya pergi begitu saja. Frust, bukan takdirnya.


Sembang - sembang, gelak, marah, ketawa, cemburu.. Oh, indahnya masa tu. Yang sorang asyik nak marah je, yang sorang lagi asyik cemburu je, tapi tak pasti la pulak kalau - kalau itu lakonan primawara terbaik dunia, hahahaa.. Takpe.. kenangan.

kopi padinno
Errkk.. Hujan semakin reda, usia malam semakin tipis, air kopi pun dah habis! Cerita yang keluar masa menghirup kopi tadi, aku dah terjemahkan dalam post entry kali ini. Kalau nak tahu cerita lain, esok kena buat kopi lagi ni hehee.. Ok, korang pulak, apa cerita di sebalik setiap tegukan air kopi korang???


Note || Rindukan seseorang, hehee..


Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap