padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Apa Aktiviti Raya Anda?

Apa Aktiviti Raya Anda?

/ August 22, 2011 /
Berbaki 8 hari saja lagi, umat Islam akan menyambut kedatangan Syawal. Time macam ni memang sesuai dah memikirkan persediaan dan persiapan menjelang hari raya. Di corong radio pun dah ligat putar lagu raya, di blog? heheh memang ramai yang bercerita hal raya.


Ada yang bercerita tentang satu hari di hari raya, ada yang bercerita kuih raya, lagu raya, baju raya dan macam - macam lagi lah.. Kalau anda nak tahu apa lagi perkara yang berkait dengan raya, boleh semak artikel Tehramuan | Raya Oh Raya


Kalau artikel terdahulu, Teknologi Mengubah Manusia - pengisian yang agak berat dan aku ucapkan banyak - banyak terima kasih pada rakan blogger yang memberikan pendapat dan komen untuk entri tersebut. Kali ini apa kata aku kendurkan semula dengan perkongsian aktiviti raya.

kereta raya
Mungkin aktiviti raya kita sama atau berbeza. Jadi nak tahu juga kan kalau anda pelajar yang masih bersekolah atau belajar di institut pengajian tinggi, anda yang bekerjaya samada bujang atau berkahwin, ataupun ada yang bergelar nenek/datuk boleh kongsikan apa aktiviti anda semasa hari raya.


Kalau aku, hari raya pertama memang untuk keluarga lah, duduk di rumah dan petang sikit barulah keluar ke rumah saudara. Hari berikutnya barulah ke rumah - rumah terbuka kawan - kawan, sehari mungkin 3 - 4 rumah - kena pergi banyak - banyak pasal cuti pendek aje.. Dan kalau kena gaya, kami akan main futsal di sebelah malam.


Aku rasa itu sahaja. Emm bila nak raya ni, teringat pulak arwah Nadia a.k.a TTT. Blogger yang sentiasa riang gembira (apa yang aku kenal lah) meninggal dunia pada 8 Syawal tahun lalu. Moga rohnya aman di sana :D

Babai.

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap