padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , , » Di Hari Perkahwinanmu

Di Hari Perkahwinanmu

/ January 23, 2011 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Jika di tanya tentang pengalaman atau kenangan yang tak dapat di lupakan, agak sukar bagi aku untuk menyenaraikannya, kerana terlalu banyak dan pelbagai versi, termasuklah gembira, sedih, sayu dan macam - macam lagi.


Kenangan ini semestinya tidak akan menjadi 2 kali, dan itu membuatkan ia unik dan akan di simpan sepanjang hayat. Kenangan manis ketika bercinta kali pertama, kenangan apabila di tampar di hadapan kelas, kenangan ketika di asrama, dan tidak kira samada pahit atau manis, ia sememangnya akan buat kita tersenyum. Tapi tak pasti jika kenangan di dera atau di culik penjenayah juga boleh buat kita tersenyum.


Baru - baru ini, (tak baru juga sebenarnya), 26 Disember 2010 lalu kawan aku melangsungkan perkahwinannya dengan jejaka pilihan yang berasal dari Kedah. Nurul Harnani nama di beri, di gelar Nani sahaja. Kami belajar di sekolah rendah yang sama pada 1996 - 1998. Semasa di tingkatan 1, aku belajar di asrama, manakala Nani? entah.. huhuu


Sejak itu, langsung tiada berita mengenainya, sampai lah satu masa, aku mendapat kad undangan perkahwinannya, hehee.. Kebetulan, di hari perkahwinannya, aku sedang bercuti di kampung, dan menjadikan ini sebagai satu kesempatan untuk aku berjumpa kawan lama di sekolah rendah dahulu.


Tidak banyak, tapi cukuplah dapat berjumpa semula dengan 8 orang ( 20 kesemuanya). Dan yang pastinya, Nani, si pengantin baru :D Pada mulanya aku tidak dapat mengecam sangat mereka kerana terlalu banyak perubahan. Yelah, perempuan yang dulunya comot sekarang dah makin menawan hehee, yang lelaki semakin segak, dan makin berisi hehee..


harnani kahwin
Bila dah lebih 10 tahun tidak berjumpa, memang banyaklah perkara yang dibualkan. Yelah, masa darjah 6 dulu, mana ada peluang untuk bertukar - tukar nombor telefon. Masing - masing menggunakan surat layang je, nak lebih canggih sikit, upah posmen kih3.. Jadi terputus hubungan, memang banyak perkara miss!


Dalam keseronokkan dengan perbualan petang tu, agak terkilan jugak sebab Si Pengantin ni tak mengendahkan kehadiran kami. Tambah malang, dia hanya mengenal 2 - 3 orang je antara kami. Nak bergambar pun tak sempat, asyik dok berkepit je dengan pengantin lelaki, dan bergambar bersama ahli keluarga dan teman Universiti agaknya.


harnani kahwin

Dalam hati, "aku datang dari Johor ni, semata - mata nak tengok kau kahwin!" hehee.. Tapi tak mengapalah, asalkan semua selamat, dah kira ok, setidak - tidaknya aku dapat juga berjumpa kawan lain seperti Zaidil, Safri, Hisyam, Shahir, Intan, Ain Fareha dan Nor. Keh3, giliran korang bila pulak weh?..


Sebelum aku menutup blog entri kali ini, izinkan aku berpantun,


Anak Rusa Nani,
Baru tumbuh ekor,
Apa salah kami?
Sampai tidak tegur?


Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap