padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , , » Sukan IKM/KKTM : Bola Sepak Emas

Sukan IKM/KKTM : Bola Sepak Emas

/ March 21, 2011 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Temasya Sukan warga kerja IKM/KKTM SeMalaysia 2011 kali ke - 7, yang berlangsung di KKTM Masjid Tanah melabuhkan tirainya pada 21/03/11 dengan keputusan yang penuh warna warni. Juara keseluruhan aku tak pasti kontijen mana, mungkin IKM Beseri ataupun IKM TSYA, tapi yang pasti IKM Johor Bahru membawa pulang 2 pingat emas, dalam 10 acara yang di pertandingkan.


50 warga kerja dari setiap IKM/KKTM membawa cabaran kontinjen masing - masing dalam 10 acara yang di pertandingkan iaitu bola sepak, bola tampar, bola jaring, sepak takraw, tenpin boling, karom, dart, ping - pong, badminton dan petanque.


Kemeriahan memang terasa sejak perasmian pembukaan, sehinggalah di saat akhir pertandingan. Semangat juang kesukanan yang tinggi menunjukkan warga kerja MARA juga boleh bersukan dan tidak tertumpu kepada kemahiran intelektual dan teknikal sahaja.


Pahit manis ketika pertandingan sememangnya akan menjadi kenangan. Aku yang menyertai kali pertama, memang merasakan pengalaman sebegini memang sukar di cari. Tambah manis apabila pasukan bolasepak IKM Johor Bahru berjaya membawa pulang pingat emas yang sekian lama di kuasai IKM TSYA.


johor bahru emas

Bermain di padang yang agak berbatu tidak menghalang semangat kami untuk terus berjuang, dan keperitan bermain di bawah sinaran matahari merupakan cabaran terbesar dalam setiap perlawanan. Mujur, pemain untuk skuad kami tidak mengalami sebarang kecederaan.


Keputusan pertandingan bola sepak, di peringkat kumpulan


IKMJB 1 - 0 KKTML
IKMJB 1 - 1 IKM KK
IKMJB 1 - 0 KKTM MT
IKMJB 2 - 1 IKM SP
IKMJB 3 - 0 IKM B

Separuh akhir, IKMJB menewaskan IKM Lumut 3-2 menerusi penentuan sepakan penalti setelah terikat tanpa jaringan. Pada perlawanan akhir, IKMJB menewaskan IKM TSYA 1 - 0. Dalam perlawanan tu, aku menjaringkan gol ketika menentang IKM KK pada peringkat kumpulan.


Badminton juga menyumbang emas buat kontinjen IKMJB. Skuad badminton juga memecahkan kebuntuan dalam usaha membawa pulang emas ke Johor Bahru. Skuad badminton menewaskan skuad IKM KK ( Kota Kinabalu) dengan 2 - 0. Dengan 2 emas yang di perolehi, semua atlet diberikan cuti SEHARI, horeyy!!


Hahahaaa... aku rasa setakat ni jelah laporan aku kali ini. Aku pun dah ngantuk nih, tak larat nak tulis panjang - panjang. Gambar semasa pertandingan, nanti - nanti aku update. Pihak media belum proses lagi, hehe apa pun kenangan mendapat emas di padang Melaka sangat mengujakan!


Note | Tahniah buat kontinjen IKM JB terutamanya bolasepak dan badminton.

Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap