padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Cerpen Pautan : Aku Anak Derhaka

Cerpen Pautan : Aku Anak Derhaka

/ June 15, 2010 /


Selamat Datang ke padinno.blogspot.com



Sambungan dari Kachang :


Sekali lagi....Panggggggg*** sedas lagi penampar hinggap di muka aku.KANTOI la plak ngan pengetua.Adessss..Apa la malang aku hari ni.Aku pon dibawa ke bilik pengetua untuk disoal siasat.Oleh sebab ni kes yang serius,ayah aku pon dipanggil ke sekolah. Setibanya ayah aku di sekolah...dia disambut oleh guru disiplin, dan terus di bawa ke bilik pengetua, di mana aku dan pengetua memang dah lama ada kat situ hehe..


"Lambat betul orang tua ni datang..kui kui kui" bisik hati kecil ku..


"Kimie..!!!!!" jerkah si ayah tepat menuju rongga telinga aku. Di elak, padah, di tadah bernanah rasanya..


"Ayah, relax dulu.. nah minum kopi, ekeke Tuan Pengetua belanja.. "..pujuk aku menghilangkan amarah ayah.. Siapa yang tidak kenal pekerti orang tua ini, di luar umpama air kolam yang tenang, tapi jangan di sangka tiada buaya!


Tapi kali ini aku silap. Silap meneka perwatakan ayah. Lagaknya seperti harimau luka, menghamburkan kata - kata yang belum pernah aku jamah sebelum ini.


"What u've done, Kimie??!!"


"Belum selesai kes kau melanggar ayah si Fatimah, kau toreh pulak kereta cikgu ya, anak kurang ajar!!"


Serentak itu, aku mengerling hayunan telapak tangan ayah hampir menyinggahi pipi ini, lantas..


"Stop, ayah!!! Cukuplah Kimie dah kena pang dengan dua ekor beruk ni tadi..Jangan ayah tambah lagi duka Kimie.."


Muka ayah berubah. Muka ayah merah! Mengetap bibir, menjegilkan mata, timbul urat - urat keringat di kepala, menghamburkan sesuatu yang langsung aku tidak jangka, yang langsung aku tidak teka.


"Berambus kau dari mata aku, Kimie!! Jangan kau muncul depan aku lagi!!!"


Itulah detik mula aku membenci ayah. Aku di halau ibarat langau singgah tak di undang, umpama kambing salah masuk kandang.. Dan, kalau nak di ikutkan masih banyak peristiwa yang kalau boleh, aku nak betulkan keadaan itu, tapi aku tak berdaya.


Pernah sekali tu.......


**aku bagi peluang pada Kak Cabai sambung kisah ni**


Terima Kasih ~ Datang Lagi

13 comments:

{ sop } on: 00:04 said...

Saspennyer hujung ayat..Pernah sekali tu.......

apa agaknya kak cabai sambung..huhuhu
tahniah padin.. mmg menarik.. pandai ko karang cerpen..

{ YuYu } on: 00:06 said...

good job padin...ni sah2 upsr dpt 5A kan..ekeke

{ padin } on: 00:10 said...

sop : mekaseh, sori lamabat siapkan

yuyu : upsr 4A 1B je huhu

{ siti zaskia } on: 11:50 said...

blogwalking...
kunjungan balik ye...

{ kaChaNG_dEwa } on: 18:13 said...

perghh..jalan cerita ko ni leh wat movie bro.hahaa..silap2 box-opiz.lalalaa~

{ PUPUT } on: 18:43 said...

x bek majuk ngn ayah..hehe...masuk contest la padin...syiok ni..

{ padin } on: 18:58 said...

kachang : idea setengah jam je tu, xtau nak tulis pe dah ekeke

puput : hehe, dah tajuk "aku anak derhaka" kena la ada unsur2 derhaka ekeke

{ PUPUT } on: 19:05 said...

padin..mksud aku bkn contest jericho tu..contest yus wat tu..yg wat cerpen tu..ko alang2 dah wat ni..link kan je la..hehe...

{ padin } on: 19:18 said...

ni bukan cerpen aku sorang2 le puput, hehe ni dah siri ke tujuh da..

{ Mario } on: 11:42 said...

best ni citer ni..ptt letak link yg mula2 citer ni start...

{ padin } on: 14:27 said...

haha aku folo org terdahulu je mario ekeke..

{ +qAsiH naDiRa+ } on: 19:55 said...

wah~menarik2~hehehe~

{ padin } on: 20:14 said...

mekaseh qasih.. hehe

Archives

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap