padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Dia Kacau Lagi

Dia Kacau Lagi

/ November 29, 2011 /
Kesempatan cuti 3 hari, aku pulang ke kampung. Kebetulan hari Ahad, ada Hari Keluarga sebelah mak aku, dan kediaman aku menjadi tuan rumah untuk majlis yang pertama ni. Hehe, terus terang aku tak mengambil bahagian langsung pasal aku malas. Aku nak bercuti saja.


Aku mengambil keputusan untuk menaiki bas, sebab bulan ni saja dah 2 perjalanan jauh, tambah pula drive sorang - sorang, jadi naik bas saja lebih mudah lagipun cuti pendek saja tak berbaloi memenatkan badan dan menghabiskan duit untuk tol dan minyak. Macam biasa, aku akan menaiki bas Sri Maju dan sampai di rumah jam 4 pagi.


Sepanjang perjalanan, aku tidur ayam je. Bas asyik brek mengejut dan kadangkala membunyikan hon. Aku tengok, orang sebelah aku meringkuk kesejukan mungkin. Nak bagi pinjam sweater, aku pun gigil jugak. hahah, lain kali dah tau nak naik bas waktu malam bawalah baju tambahan.

bas sri maju
Sumber : srimaju.com

Aku sampai jam 4.30 pagi, dan terpaksa berjalan kaki dalam 200m menuju ke kediaman. Kesejukan pagi tu buatkan aku berjalan lebih laju. Tiba - tiba muncul pulak 2 orang perempuan berpersalinan hitam, seorang muda dan seorang lagi ibunya, mungkin. Menyapa aku dengan ucapan salam dan bertanya aku hendak ke mana. Tanpa memikir apa - apa, aku menjawabnya macam biasa.


Bila mereka melepasi aku, tiba - tiba aku berdebar. Pukul 4.30, mereka hendak kemana berjalan kaki? Wajah mereka asing bagi penduduk kampung aku.. Bila aku teringat hal hilaian di pokok rendang, aku terus berlari tanpa menoleh dan bila aku menceritakan pada mak aku, dia kata "mana ada orang baru pindah ke sini".. Adehhhhh


Dah dua kali perkara ni terjadi. Sampai ke pagi, aku asyik teringatkan gerangan 2 wanita yang menegur aku. Pakaian lengkap, wajah sempurna tapi aneh jam 4 pagi berjalan menuju ke perhentian bas. Takkan kerja kilang, pakai pakaian macam nak pergi dinner? Siapa yang tegur? Kenapa tegur? Kalau aku berpaling ke belakang??? Arrghhhhhh....


Baik aku tido ler...

0 comments:

Archives

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap