padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Sabar Mengawalnya

Sabar Mengawalnya

/ February 21, 2012 /
Selain hobi aku termenung, melukis dan punya kegemaran mengumpul model kereta mainan, aku juga aktif dalam sukan. Paling aku gemari ialah sukan bolasepak. Sejak dari kecil memang aku di dedahkan dengan sukan ini, cuma tak bernasib baik untuk mewakili mana - mana sekolah yang aku belajar (tak hebatlah tu ekekee)


Kalau di televisyen, semua siaran sukan aku layan. Tenis, badminton, Formula One, MotoGP, futsal, renang, Curling dan pelbagai jenis sukan lagi. Cuma, belum berpeluang nak merasa main kesemua permainan tersebut. Chop.. sukan perisian komputer, aku tidak berapa gemar mana.


Terkini, aku dah jarang bermain bola sepak. Banyak faktor antaranya cuaca, kadangkala padang di gunakan oleh pelajar IKM sendiri untuk latihan, dan faktor wargakerja yang mengambil anak di sekolah sesi petang. Akhirnya, waktu petang aku hambar dan tiada aktiviti.

Sumber : Link

Jadi, untuk mengelakkan badan jadi lesu dan longlai, aku dan beberapa rakan staf lain bersetuju untuk bermain ping pong. Dalam umur aku, memang tak pernah bermain ping pong... hehe memang taraf lauk - ulam la bila bermain. Tangan tak boleh control langsung, ekekee, memang sabar jelah mengawalnya.


Dah hampir sebulan aku bermain, ada la nampak sikit perubahan. :D, tapi kalau lawan dengan Adele, memang gelak guling - guling je la dia bila berhadapan aku, ekekee... Jauh lagi kalau nak jadi bintang, wahahaa..


Orang kata, "kalau nak main, jangan main - main". Betul! Walau apa pun kita buat jangan sambil lewa dan main - main. Rugi. Buang masa. Sebaliknya, ambil peluang dan buat dengan kesungguhan. Ekekee.. 


Ada Bran??? Hahahaa,

0 comments:

Archives

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap