padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Pantun Marah Orang

Pantun Marah Orang

/ January 23, 2013 /
Aku tak berapa faham sebenarnya kenapa ada individu yang gemar sangat mencari "pantun marah orang" di enjin carian. Nak marah orang kena berpantun ke? Atau pantun tu OK sahaja tapi disampaikan dalam nada marah?

Sambil - sambil aku memerhati katakunci dalam analisis getclicky, termangu sekejap katakunci "pantun marah orang" kerap muncul. Memang respect lah orang yang memaki hamun sambil berpantun. Biasanya kalau dah marah dan maki hamun, kebanyakan ayat yang dilontar juga memang kurang enak. Penyampaian melalui pantun mungkin boleh mengurangkan kekesatan ayat makian tu barangkali.

Aku ada juga terbaca di blog saudara TehR, berkenaan carian "pantun maki orang".. hahahh memang dah takde kerja agaknya.. Kalau aku dah tak boleh sabar, terus maki je tak payah susah - susah nak berpantun. Hehehee..

marah orang


Walaupun aku pernah menulis di blog ini sendiri tentang kepentingan sabar, jaga amarah dan lakukan tindakan rasional tetapi aku juga manusia biasa yang kadangkala sabar tu boleh jadi senipis - nipisnya. Tetapi nak berpantun sambil marah, macam leceh je... hahahaa

Aku cuba bayangkan pemain bolasepak yang tidak berpuas hati dengan layanan pengadil, terkial - kial mencari pantun untuk memaki pengadil perlawanan. Rasanya elok dapat kad kuning terus bertukar menjadi merah kerana dakwaan sengaja melambatkan permainan.

Daripada mencari pantun marah orang, adalah lebih baik cari maklumat yang lain. Tak gitu??

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap