padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Manja atau Mesra

Manja atau Mesra

/ September 6, 2012 /
Itu tak boleh. Ini tak boleh. Banyak je benda yang tak boleh. Aku pasti masa zaman kanak - kanak banyak sangat pantang larangnya. Kalau di langgar, terima je lah akibatnya. Tapi kadang - kadang untung juga sebab  biasanya adik akan selamat. Sikit je lah.

Memegang gelaran anak bongsu bukan tiket untuk di manjakan sangat. Kalau dalam keluarga aku, semua sama rata. Ayah aku garang. Kalau dia kata tak boleh tu, tak boleh la. Kalau menangis - raih simpati lagi teruk jadinya... huhhuu.. Mak aku garang juga, tapi yelahkan, sifat ibu ni walau garang tapi masih nampak sayangnya.

Pengalaman aku sendiri la, bila ayah aku marah je rumah jadi senyap sunyi. Alah, kadang - kadang halnya taklah besar mana.. bergaduh masa bermain bola.. Tapi marahnya... alahai.... Bila dah selalu macam tu, aku jadi rasa macam tak best, tu salah satu sebab kenapa aku nak masuk asrama masa tingkatan satu.


Pastu, baru seminggu duduk asrama aku rasa tak best, bagitahu pada mak dan bila ayah aku dengar je, memang naik angin la orang tua tu.... Nak tak nak, terus la tinggal asrama sampai habis belajar. Dari satu sudut memang seronoklah bebas dari kemarahan tu, tapi dari sudut lain hubungan jadi longgar dan dingin.

Bila dah boleh berfikir, aku sedar semua yang di buat tu adalah untuk menjamin aku hidup dengan lebih baik. Bila dah berkerjaya ni hubungan tu tampak macam lebih dingin. Rasa asing.

Sampai sekarang, kalau aku balik ke JB dengan bas, diorang akan hantar dan tunggu sampai bas aku betul - betul berjalan. Sayup aku tengok diorang melambai. Aku tahu diorang sayangkan aku, dan aku juga sayangkan diorang. Tapi, tulah..... ada 'sesuatu' yang aku pun tak tahu apa bendanya...



Macam anak singa ni, tahu ayahnya predator yang digeruni, tapi hubungan kemesraan takkan terputus. Cuma mungkin atas beberapa faktor dan perkara, suasana macam ni tak dapat/jarang dikecapi. Bagi anda, (pembaca yang sudah atau akan mempunyai keluarga), aku sarankan jangan manjakan sangat anak, tapi mesranya perlu ada.

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap