padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Dendang Perantau

Dendang Perantau

/ August 27, 2012 /
Hehee dah seminggu beraya + bercuti, jadi kembali seperti asal.. Menjalankan rutin dan tugas harian seperti sediakala. Pekerja kembali menjalankan tugas, pelajar kembali belajar dan lain - lain rutin lah. Sememangnya kalau nak bercerita pasal raya, sebulan pun belum tentu cukup, kuih habis dahulu cerita masih ada.

Bagi pendapat aku, bab paling seronok hidup merantau ni part balik kampung. Setuju sangat dengan lirik lagu "..perjalanan jauh tak ku rasa, kerna hati ku melonjak sama.." Tahun ini tahun kedua aku balik kampung dengan kereta sendiri - tapi masih kekal memandu berseorangan :D Bila nak balik kampung tu perjalanan jauh dan sesak pun tak terasa sangat. Tapi bila nak ke Johor semula.. aduhaii..

Banyaknya Kereta

Kalau di imbas pengalaman balik kampung beraya ni, banyak juga kenangan suka dukanya. Tapi biasanya yang suka tu biasa - biasa aja, yang duka tulah yang selalu di sebut dan di kenang. Terkenangkan semula, senyum sendiri pun ada.

Setakat ini aku tak pernah lagi miss untuk pulang beraya. Raya Puasa la, Raya Haji masa belajar dulu tak balik pun, cuti pendek sangat, tak berbaloi rasanya nak balik kampung. Macamanalah agaknya yang dapat cuti, tapi takde tiket nak balik kampung.. huhuuu,

Note : Terima kasih Ciktom & Emieysandra untuk kad raya.. :D

0 comments:

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap