padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Jeling Dahulu Sebelum Bercakap

Jeling Dahulu Sebelum Bercakap

/ June 17, 2012 /
Seminggu dah EURO 2012 berlangsung, ada di antara perlawanan tu aku sempat tengok dan kadang - kadang tv yang tengok aku. Berkenaan dengan pasukan pilihan untuk menjuarai kejohanan Edisi 2012, pada awalnya aku menjangkakan pasukan Sepanyol dan Belanda akan bertemu di peringkat akhir, tapi... Belanda dah macam nyawa- nyawa ikan je, ekekee..

Bila bersembang di kantin bersama rakan kerja, memang tiada topik lain yang di bincangkan. Bola. Bola. Bola. Bukan sahaja EURO 2012, tapi antara yang terhangat juga berkenaan kejayaan Harimau Malaya membenam cabaran Singapura di Stadium Shah Alam (SSA) 12 Jun lalu. Selepas ini? Pastinya kejayaan Malaysia U22 pulak yang berjaya menewaskan Qatar 2 - 0, juga di SSA.


Teringat pula tahun 2011, final Piala Malaysia diantara Pasukan Terengganu dan Negeri Sembilan di adakan di SSA. Masa tu, banyak kontroversi yang melanda termasuk harga tiket, venue yang kononnya tak ubah seperti kandang lembu dan beberapa perkara lagi. Tetapi tak sangka 'stadium kandang lembu' itulah yang menjadi medan perlawanan antarabangsa untuk pasukan kebangsaan.

Heheh, di mana stadium lain yang lebih gah berbanding 'stadium kandang lembu'? Betul lah kata orang, bercakap (atau buat sesuatu tindakan) jangan ikut sedap mulut dan hati je, ekekee... Satu jari menuding pada orang lain, jangan lupa 3 jari lagi mengarah kepada diri sendiri. Memang biasa sangat perkara ini berlaku. Kalau mencari kesalahan orang, memang tak bagi can punya.

Seeloknya, hisab diri sendiri dahulu. Jika hendak mengata orang, cermin diri dahulu. Lagipun, tak perlulah mengata orang ni, lebih baik berdiam diri aje. Bukan apa, kalau kita tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku, takut - takut berlaku fitnah dan kekacauan pulak di kemudian hari. 

Oklah, sampai di sini sahaja coretan aku pada kali ini. Bukan ingin menyerang sesiapa, cuma menyuarakan pendapat melalui pemerhatian aku. Apa kata anda?? 

0 comments:

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap