padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Penyakit Datang Serentak

Penyakit Datang Serentak

/ June 6, 2012 /
Benda yang paling tidak di ingini berlaku ialah penyakit. Kalau dah datang penyakit, memang sakit la jawabnya. Macamana rasa sakit tu? Macam kena tampar? Tak sakit.... Macam kena terajang? Tak sakit..... Ada lagi penyakit yang betul - betul buat kita sakit.. Dalam kes ini aku je la yang sakit kot, jadi penggunaan "kita" tu umum sahaja.

Yelah, manusia sendiri pun kadang - kadang kurang sihat, atau tidak seperti keadaan normal, contohnya suhu badan terlebih dah jadi demam, batuk, sakit kepala, sakit tekak, sakit pinggang, lenguh badan.... Ketidaknormalan itu menyebabkan diri tidak selesa dan menyatakan "aku sakit". 

Kalau penyakit yang lebih ekstrem seperti kencing manis, bergabung pulak dengan darah tinggi, kolesterol, gout dan pelbagai lagi penyakit termasuk barah, wahh... full house! Harap - harap, aku dan anda (pembaca) dijauhi segala penyakit yang menggerunkan ini dan dapat meneruskan kehidupan dengan kesihatan yang baik. 

Macamana nak dapatkan kesihatan yang terbaik??  [10 markah]


Hahah, mood menanda kertas peperiksaan, macam ni lah gayanya.. Sebenarnya aku dah merapu ni, idea asal tadi lain,ni dah jadi lain dah. OK. Sebenarnya aku nak cerita, sedangkan manusia ni pun ada kurangnya, inikan pula objek atau mesin yang di reka cipta oleh manusia. Senang cerita, tiada apa yang sempurna. Kalau kita kata manusia cukup sempurna dari segi fizikalnya, tapi bab - bab lain belum tentu, jadi sama konsepnya dengan teknologi ciptaan manusia.

Dalam minggu ini sahaja, aku dah berbelanja besar sebab kereta dan telefon aku berpenyakit! Penyakit datang serentak. Uiii tak cukup fungsi rasanya kalau telefon tiada, jadi mahu tak mahu terpaksa la aku merugikan diri sendiri membeli telefon baru. Kalau tidak di selesaikan awal - awal, mungkin lagi parah kenanya nanti..

Selesai 2 perkara, baru nak rasa lega, penyakit ketiga pulak datang. Nak menanda kertas peperiksaan, tapi entahlah.... MMMMMMMMalasss je, tak bergerak - gerak ke subjek yang lain... Bila tengok tulisan student, kadang - kadang kena pakai kanta baru boleh baca. Halus sangat huruf - hurufnya! huhuhhh... Macamana lah nak lawan Penyakit M nih?

0 comments:

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap