padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Ubat Tidur

Ubat Tidur

/ April 17, 2012 /
Kebelakangan ini, payah benar rasanya nak tidur. Walaupun tidur tu antara hobi, tapi bila berbaring di katil, mata terkebil - kebil.... Jam berketik, tapi mata.. macam tu jugak lah. Tapi bila dah tidur, payah pulak nak bangun awalnya.... Kalau nak kata kesan peneman setia, tak mungkin la, pasal dulu - dulu takde pulak berkesan sangat.

Sebagai penyelesaian, setelah aku cermin diri, baru aku tahu, aku cukup alergik dengan buku. hahahh.. Baru aku teringat, pernah seorang rakan kerja menyarankan aku membaca buku Kopi O Tanpa Gula.. Dia kata, "bacalah buku tu, best juga. Penulis tu sampaikan mesej kehidupan dengan nada santai, tapi cukup sinis"..

Muka Depan : Kopi O Tanpa Gula

Faktanya, novel semasa Tingkatan 4 dan 5 pun aku tak habiskan pembacaan, inikan pula hendak membeli buku yang aku rasa..... tak best mana pun...Tetapi, aku mengubah fikiran, mana tahu dengan pembacaan buku yang tak best ni, boleh jadi ubat tidur yang aku cari selama ni?

Buku tersebut aku beli melalui online, dan kini berada di tangan aku. Selesai solat Maghrib, aku menyelak satu persatu tulisan pengarang, Abd Jalil Ali, dan... aku rasa macam best juga.. hehee tak selesai jugak masalah aku ni rasanya... 

.......

"Woi, bangunlah!"

Terdengar pekikan housemate aku dari luar bilik. Terjaga dari tidur, aku lihat aku sekarang berada di mukasurat 59... Aik, bila masa pulak dah sampai mukasurat 59 nih? Aku bertanya sendiri dan menggaru kepala yang tak gatal.. Aku lihat jam di handphone, 11.58 P.M.

Aku tersenyum sendiri. "Ubat" ini sangat mujarab, keh3... Terima kasih Aida, perkenalkan aku ubat ni, hee!

0 comments:

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap