padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , » Transformasi Jentera

Transformasi Jentera

/ September 20, 2011 /
Ehem, sedar tak sedar dah genap 2 bulan aku memiliki kereta sendiri, dan Alhamdulillah makin serasi nampaknya dengan jentera Honda Civic EG9 ni.. Heheh.. Boleh kata ia menjadi koleksi kesayangan aku sekarang ni, menolak keutamaan Honda EX5, Presario C35 dan Nokia E75.


Cuti raya tempoh hari, aku seorang diri membelah Lebuh Raya Utara-Selatan, sejauh 550 km dengan muatan petrol 40 Liter dan cukup untuk sampai di hadapan pintu rumah. Sekembalinya ke Johor Bahru, membelah pantai timur pula pada minggu berikutnya ke Kuantan dan Dungun untuk bertemu dengan Dr Hafidzah.

hiasan dalaman eg9

Jentera ini aku beli daripada staf di jabatan aku, dan disebabkan hal itu jentera tersebut memang sangat di kenali di IKMJB. Tapi yang tak seronoknya orang masih memandang jentera tersebut sebagai jentera pemilik lama. Aisehh :D


Aku sedang merencanakan beberapa transformasi bergantung pada lebihan kewangan yang ada. Hehehee.. Dari segi enjin dan prestasi aku rasa sekarang pun dah steady, cuma bila terlihat paparan imej di blog entri Bro Ismail N, jadi macam teruja pulak nak tukar warna jentera ni kepada hitam. Hehee..

honda civic eg9 black
Sumber Gambar : dululainsekaranglain.com

Satu dua perkara yang nak di tambah, termasuklah menggunakan bumper EG6 yang lebih menawan, dan pemasangan sunroof. Tapi perkara ni mungkin berlaku bila majlis pertunangan selesai kot.. Tengoklah mana yang boleh sambar dulu, ekekee.. Pertukaran sistem transmisi dari automatik ke manual.. err nanti - nanti lah kot..

honda civic eg9 with sunroof
Sumber gambar : honda-tech.com

Nak ronda - ronda?

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap