padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Sajian Petang Pengukuh Bahagia

Sajian Petang Pengukuh Bahagia

/ March 14, 2016 /
Alangkah indah, seharian penat bekerja pulang ke rumah dapat meluangkan masa dengan keluarga sambil menggigit sesuatu. Biar kadangkala sajian yang ringkas, namum momen dan suasana yang tercipta sangat berharga.

Hati yang penuh rasa syukur akan mencipta hidup yang bahagia dan makmur

Aktiviti minum petang bersama keluarga memang terasa lain bila dibandingkan dengan rakan - rakan. Sambil menonton tv, atau pun mengemas laman rumah disulam dengan sajian minum petang memang asyikk! Yang pentingnya, dapat duduk bersama dan bersembang adakala tak sedar waktu beredar.

Menu minum petang ni tak perlulah terlalu rumit, tambah pula bagi yang mempunyai kekangan masa. Senario sekarang ni, ramai suami isteri berkerjaya, mungkin ada yang memang payah nak bersua muka di waktu petang. Tu belum cerita "tua di jalanraya"! Hahah..

roti celup telur

Mungkin, 2 keping roti celup telur atau cucur ikan bilis gebu sudah memadai untuk menu minum petang. Ringkas, tetapi rasa bahagia dan syukur itu yang win! Menghargai sesuatu yang sederhana kadangkala itulah yang membuat kita bahagia.

Anda tak tahu nak menyediakan sajian minum petang? Itu bukan masalah. Ia berasas tindakan diri sendiri. Di media sosial masakini sebut sahaja menu apa? Kaedah apa? Resipi apa? Semua maklumat di hujung jari. Formulanya, anda kena ada talian internet la kaedahnyaaaaa....

Bagi anda yang suka membelek buku, boleh juga dapatkan koleksi resepi di gedung - gedung buku. Banyak sangat. Bermacam - macam genre masakan dari pelbagai chef, samada profesional ataupun semi-pro. Andai relevan, gambar dalam buku pon nak di gigit! Kalau anda malas juga nak ke kedai buku, boleh dapatkan buku resepi di jualan online >Resepi Chef Hanieliza<sebagai contoh.


Kalau malas jugak, takyah jadi orang, baik jadi orang utan je! hahahh Sori. Bergurau saje. Ciktom, sila ambil perhatian pasal menu sajian minum petang. Mudah, ringkas dan sedap! Asyik karipap bila nak merasa sajian lain. Hihi.

Sebelum penutup, PR nak tanya apa menu sajian minum petang kesukaan anda?

0 comments:

Archives

Facebook Pages

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap