padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » Takut, Geli dan Fobia

Takut, Geli dan Fobia

/ April 17, 2013 /
Teringat semasa eksplorasi hutan Taman Negeri Endau-Rompin lalu, ramai juga yang menjerit bila pacat singgah di kaki. Lelaki atau perempuan sama sahaja. Ragam sebegini sebenarnya menambahkan kemeriahan semasa eksplorasi dan dapat juga menghilangkan rasa penat menelusuri laluan yang telah disediakan.

Double Protection

Bagi aku, bukan salah kalau mereka takut, geli atau fobia dengan sahabat hutan tersebut. Nak kata takut pada pacat, rasa macam tak sesuai. Mungkin geli lebih tepat. Lentuk liuk badan haiwan tersebut mungkin menambahkan rasa geli.

Setakat pacat, aku taklah rasa geli. Biasa sahaja, cuma bila dia mula melekat aku akan buangkan cepat - cepat, nanti kesan gatal tu yang buat rasa tidak seronok. Sepanjang perjalanan dalam hutan, hanya 2 tempat sahaja yang aku tidak dapat kesan kehadirannya.

Haiwan yang aku tidak suka, atau boleh kata geli adalah siput! Memang aku anti betul dengan siput. Adik beradik aku suatu masa dahulu sering menyakat dengan melempar siput kepada aku. Tak guna betul. Ada juga di suatu masa mereka mengumpul sejumlah siput di dalam baldi dan melemparkannya pada aku. Tak cukup tanah rasanya untuk menggelupur melepaskan diri.

"Hai..."

Haiwan berkulit lembab ni biasanya mengundang rasa geli. Katak pun sama la, tapi aku masih boleh menguis dengan kaki kalau - kalau ia berhampiran. Ular? Ini bukan rasa geli, tapi mengundang rasa takut! Teringin juga bergambar dengan ular yang biasa dipertontonkan, tapi tulah... dia masih lagi memegang watak ular dan boleh jadi berbahaya bila - bila masa.

Bagi haiwan yang teringin sangat untuk aku pegang ialah, anak singa.. heheee selalu tengok dalam National Geographic, anak - anak singa ni cool dan comel. Hahah, apa pula kata anda? Geli dan takut pada sesetengah haiwan kecil yang tidak berbahaya seperti siput? Kongsikan...

0 comments:

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap