padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » » akhirnya....

akhirnya....

/ October 24, 2009 /
yeah... tanggal 23 oktober aku menamatkan kursus aku
"small entrepreneur machine shop business"...
hehe... ape kerja aku time kursus ni?
ha.. meh aku cerita sikit....

3 bulan aku belajar la.. bulan pertama aku kena siapkan 10 projek
fabricate 10 tooling parts with different types of machine..

bulan kedua belajar pasal pendawaian letrik, computer numerical control CNC

bulan ketiga autocad and welding.. tp bulan ketiga banyak cuti.. konvo dan interview kerja..

2 bulan lagi latihan industri... kat menglembu.. (30 km dari rumah aku)
kat sana aku buat keja mudah je...
squaring kan besi je...

tp nak pegi balik tu banyak kisahnye...
hujan la paling menyeksakan aku...
moto aku mesti selsema punye kalau kena ujan.. penah sekali tu aku dari ipoh ke rumah
amik masa 2 jam... moto semput, nak berhenti ujan lebat dah basah kuyup pun
jalan makin gelap...

tu belum kira lagi rim tayar bengkok, motor berhenti tengah jalan, kena kejar dgn anjing..
hahaha... menglembu tu memang kawasan cina...

kesimpulannya, memang lega la da ades kursus ni,,
hehehe.. nak kerja la plak...
kira ok la, se kurang2 nya ada la duit poket untuk 5 bulan...

1 comments:

{ ainul } on: 13:31 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap