padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi
Home » , , » MasterChef

MasterChef

/ April 21, 2011 /
Selamat Datang Ke padinno.com


Sememangnya aku jarang menonton televisyen, kecuali beberapa program dan siaran yang menghiburkan seperti sukan,tayangan kung-fu dan tayangan filem yang berprofil tinggi. Namun sejak akhir - akhir ini, aku selalu menonton program berkonsepkan pertandingan realiti.


Perlambakan program realiti di televisyen menjadi suatu fenomena. Dari program nyanyian, menari, memasak dan tak lupa membuat lawak, semua boleh di jadikan pertandingan. Pada awalnya aku taklah mengikuti sangat program Raja Lawak, tapi sekarang heboh tentang Maharaja Lawak, aku pun dah jadi berminat.


Tapi malangnya, kena langgan la pulak pakej Mustika tu, kui3.. Tapi bukan Maharaja Lawak yang aku nak tekankan kat sini. Sebetulnya aku nak cerita tentang MasterChef. Tak pasti la aku ketinggalan ke apa, sambil tengok TV tengok plak MasterChef US - Final. Siri sebelum - sebelum ni pun aku layan jugak.


Whitney Miller, pelajar (rasanya) menang sebagai MasterChef pertama Amerika dan mendapat $250,000 dan ganjaran tambahan. Yang aku kagum tu, ayam yang dia masak tu pada mulanya terjatuh ke lantai, dan baki masa kurang dari 10 minit dia boleh buat dan masak semula. Tambah mengagumkan, ayam tu di masak dengan sempurna.


whitney miller : won first ever US masterchef contest
Picture : www.dailymail.co.uk

Bagi aku, program ni sangat menghiburkan. Walaupun aku tak reti memasak, tapi tengok orang memasak best je, hahaa.. Pastu bila selak akhbar tadi, ternampak la pulak iklan mengenai MasterChef Malaysia. (Memang ketinggalan aku bab - bab ni).


Antara butiran iklan tu, Malaysia pun nak cari MasterChef jugak. Memang kena dengan Malaysia Boleh! Semua orang buat, kita pun boleh buat. :D Aku tengok, siri pencarian @ uji bakat peserta akan bermula 23 April di Penang, dan akan bergerak ke venue lain sehingga 21 Mei.

masterchef malaysia?

Jadi bagi sesiapa yang berbakat, ingin menyerlahkan bakat, mencungkil bakat, mencuba nasib, bolehlah pergi ke sesi uji bakat. Pastikan teknik, resipi anda umphh!! wakaka aku syorkan Kak Yatie masuk pertandingan ni hehee.. butiran lanjut boleh dapatkan di www.masterchef.com.my.


Terima Kasih ~ Datang Lagi

0 comments:

Archives

 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap