padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

Hobi : Koleksi 2015

/ December 19, 2015 /
Seperti tahun - tahun sebelumnya, untuk 2015 aku mengumpul beberapa lagi model kereta untuk dijadikan koleksi peribadi. Keseluruhannya, aku mengumpul 8 buah model dengan 3 skala yang berbeza.

Hobi : Koleksi 2014
Hobi : Koleksi 2013
Hobi : Koleksi 2012

Skala 1:43
Pembelian paling win untuk 2015 semestinya 2 buah Honda Civic EG9 SiR, sebab dah lama aku idamkan diecast ini. Kisah model ini telah aku singkap dalam blog entri Honda Civic EG9 Dalam Genggaman.


Skala 1:32

Classic Volkswagon Beetle, Burago.

Nissan GT-R (R35) Brian - Fast Furious, Jada

Gambar ni aku ambil di Facebook Bazar JB Diecast. Aku beli pun di Bazar JB ini juga.


Skala 1:64
Toyota AE 86, Tomica


Isuzu 117 Coupe, Tomica


Nissan Skyline 2000, Kyosho


GT-R Nismo, Tomica

Macam banyak je lagi wishlist untuk tahun depan, hehee. Berminat?

Bergembira Di Shah Alam

/ December 15, 2015 /
Hujung minggu lepas, secara tepat 12.12.2015 aku bersama 3 rakan lain berkesempatan menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia di antara pasukan Selangor dan Kedah. Umum, keputusan pada malam tersebut, Selangor berjaya menewaskan Kedah 2-0 seterusnya merangkul gelaran Juara Piala Malaysia 2015.

Terlalu lama untuk menyaksikan Selangor mara ke final, maka peluang ini tidak akan dilepaskan. Semasa era 2005 - 2008, selalu juga aku ke Stadium Shah Alam (SSA), kebetulan juga pada 2008 aku menjalani latihan industri di Selangor. Sekarang, mencari rezeki di Johor, susah juga nak kerap berkunjung ke sana.

Masa tu, memang geram sungguh dengan pemain import Kedah yang selalu menggagalkan misi Selangor, yang ditunjangi Marlon Alex James dan Nelson Martin. Tetapi skrip 2015 dah berbeza.

Cuma, resah seketika apabila pemegang tiket kami berempat tidak muncul sehinggalah jam 6.45 petang. Ketika masuk ke stadium, keseluruhan tempat duduk tingkat bawah telah penuh diisi penyokong kedua - dua pasukan.

Suasana sebelum masuk stadium

Berada di tingkat yang paling atas, agak jauh juga pandangan ke tengah padang, dan tak dapat mengenal pasti siapa yang menjaringkan gol. Apa pun, kedudukan kali ini lebih baik berbanding final Piala FA 2005 ketika menentang Perak - pagar paling atas.

Penyokong membanjiri SSA

Apa pun, kemeriahan di stadium memang berbeza jika anda menonton di layar gergasi atau skrin TV di rumah. Sekali sekala dapat menonton pasukan kesayangan di stadium untuk perlawanan besar, OK la tu. Tambah - tambah memperoleh kemenangan.

Anda penyokong pasukan Selangor? Jika tidak, anda sokong pasukan mana? hahahh

Peribahasa : Buluh

/ December 4, 2015 /

"Melentur biarlah waktu rebung" - Mendidik anak biarlah daripada kecil
 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap