padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

padinrose | Tips, Hobi dan Motivasi

cerita 2009

/ December 30, 2009 /
banyak suka duka 2009 ni.. he he he


pertamanya, 14/2 aku gi singapore, trip untuk sehari perjalanan..
he he best la. berbaloi kos rm80 dapat enjoy gak kat sana.. 22/3- kakak sulung aku meninggal dunia...

3/4- kuku jari tengah tangan kanan aku terpaksa di cabut... pedih siol...
sori la acai.. tumpang katil ko plak.. hahaha
8/5- menamatkan zaman belajar di peringkat ijazah pertama..
6/8-interview kat ikm jb...
18/8- convocation day! haha first time family aku datang jb...
2/11- lantikan pertama.. jawatan pegawai latihan vokasional j41 kat ikm jb, post tetap..
17/12- gaji pertama.. wau,bestnye.. he he he

21/2-aku da ada laptop sendiri..

so, aku simpulkan tahun 2009 ni tahun suka duka, dan yang penting tahun ni akan menjadi tahun yang paling banyak peristiwa untuk di kenang..

disember 2009.....

/ December 23, 2009 /
alhamdulillah... semuanya berjalan lancar je..
bulan disember ni banyak bagi kenangan kot...
terbaru, bagi tahun 2009 aku dapat 1st gaji aku..
heheh.. pertama kali kerja la katakan..

dan yang kedua, aku tambah aset aku..
aku beli laptop.. maybe sesetengah orang pandang remeh je,
tapi tak kisah la.. aku punya so memang patut la aku rasa seronok..

tahun depan, insyaAllah aku amik lesen kereta..

sesi kedua

/ December 7, 2009 /
ok.. kali ni kite masuk sesi kedua teka teki ni..

Q1 : apa benda yang bila kita biarkan kat darat, dia tenggelam (maknanya terletak atas lantai lah..) tapi benda ni kalau di terbalikkan dan di biar dalam air, dia terapung pulak..

Q2 : hitam-panjang-di peluk dan di apit dua peha

Q3 : soalan 3 dalam 1.. kenapa pencuri kena tangkap dengan polis? kenapa ubi jadi kayu dan kenapa gigi sakit? ade satu jawapan je

Q4 : hari apa yang xboleh potong kuku?

Q5 : ape benda yang ade kat hujung katil di tengah malam?

menguji minda

/ December 1, 2009 /
hehehe.. adakah semua perkara kita ambil tahu?
kadang perkara yang berlaku seharian, di anggap remeh tapi sebenarnya
ada sesab musabab yang tertentu..

jadi, sudahkah anda bersedia menguji minda anda?
mari kita cuba..

Q1 : apa beza anak dara zaman dulu dengan anak dara zaman sekarang?

Q2 : macamana cara menghentikan air terjun?

Q3 : binatang apa yang tidak pernah melihat matahari?

ha... amacam? agak2 boleh jawab tak soalan2 tu?
orang kata, tu sebagai pemanas badan...
nak yang lebih mencabar?

Q4 : ada 3 beradik ni kembar, asyik berkejaran tapi sampai bila2 pun takkan dapat..apedia?

Q5 : kuih apa yang orang akan makan di bahagian tepi sahaja, tengah tak makan

cemane?... boleh jawab tak ni?
ok ok ok.. ni soalan yang memang berkerut dahi punya..

Q6 : kecil-hitam-basah..

alaa dahla.. cuba teka dulu 6 soalan ni.. nanti cuba soalan lain pulak ye..
selamat mencuba..
 
Lifestyle BlogsReal Time Web Analytics
Copyright © 2009-2017 padinrose - Tips, Hobi dan Motivasi, All rights reserved | Disclaimer | Sitemap